Sipma Transport ontvangt Aa en Hunze Munt

Transportbedrijf Sipma heeft tijdens het jubileumfeest ter ere van het 100-jarig bestaan de Aa en Hunze Munt ontvangen. Burgemeester Anno Wietze Hiemstra reikte de gemeentelijke onderscheiding persoonlijk uit.

De uitreiking vormde een bijzonder moment tijdens het jubileumjaar van het familiebedrijf, dat in 1926 begon met één vrachtauto van oprichter Former Sipma en inmiddels is uitgegroeid tot een moderne transportonderneming.

Waardering voor een eeuw ondernemerschap

Burgemeester Hiemstra sprak bij de overhandiging zijn waardering uit voor de ontwikkeling van het bedrijf en de blijvende verbondenheid met de regio.

“Wat klein begon is in een eeuw tijd uitgegroeid tot een modern en toonaangevend familiebedrijf met landelijke en internationale activiteiten. Door de jaren heen heeft het bedrijf zich steeds opnieuw weten uit te vinden, met behoud van de sterke binding met Aa en Hunze. Dat verdient niet alleen bewondering, maar ook erkenning.”

Gemeentelijke erkenning

De Aa en Hunze Munt is een gemeentelijke onderscheiding voor bedrijven en organisaties die zich langdurig inzetten voor de samenleving en van betekenis zijn voor de gemeente. Het gaat om organisaties met een sterke lokale binding, die zich hier hebben ontwikkeld en een duidelijke maatschappelijke uitstraling hebben.

Voor Sipma Transport vormt de onderscheiding een bekroning op een eeuw ondernemerschap, waarin meerdere generaties hebben gebouwd aan het bedrijf.

Het is de tweede keer dat de Aa en Hunze Munt wordt uitgereikt. Vorig jaar viel deze eer te beurt aan het dorpshuis in Annen.

Bericht delen via...:

WhatsApp
Facebook
LinkedIn
X
Email

Heb je een nieuwsitem of aanvulling op bovenstaande?
Laat het gerust weten in een mail naar de redactie!

Agenda voor deze maand

juni

do25jun10:0011:30Huiskamer OOR10:00 - 11:30

vr26jun18:30Documentaireavond over gezonde bodem18:30